Іван Данішевський: «Кіберспорт нагадує дуже складні шахи».

Експерт Української Асоціації Ігрової Індустрії з питань розвитку кіберспортивної індустрії в Україні Іван Данішевський розповів про те, як кіберспорт розвивається в Україні, що корисного в такому виді спорту і що необхідно для його легалізації.

 

- Кіберспорт в Україні - це новий вид спорту або він існує давно? Раніше цей напрямок ніхто не висвітлював, не регулював, і журналісти проходили повз, вважаючи це розвагою для дітей, які люблять грати в комп'ютерні ігри у вільний час.

- Змагання з комп'ютерних ігор з'явилися давно, просто ні в кого "язик не повертався" називати це захоплення спортом. Кіберспорт став популярним і масовим з приходом free-to-play - безкоштовних ігор з величезною аудиторією. Видавці таких ігор почали створювати великі турніри, а це привернуло великих спонсорів в індустрію кіберспорту. З'явилися повноцінні кіберспортивні організації і команди, а разом з ними - професійні гравці, які заробляють на життя не "грою", а "спортом". До того ж, одною з головних переваг кіберспорту є молодість її аудиторії. До цього у великих брендів не було можливості достукатися до школярів і студентів, але популяризація кіберспорту багато змінила - у рекламодавців з'явився молодий ринок з новою, раніше недоступною аудиторією.

 - Як кіберспорт поширений в Україні? Чи присутня бізнес-складова і в чому саме?

- У нас давні зв'язки з кіберспорту. В Україні з'явилася одна з перших і найвідоміших кіберспортивних організацій - Natus Vincere. У Києві базується Starladder - один з найбільших в світі організаторів кіберспортивних турнірів. Але при цьому кіберспорт в Україні розвивається хаотично, без будь-якого нагляду або контролю. Ніша ще не заповнена, а ринок відкритий для нових інвесторів. Тут можна не тільки створювати інноваційні проекти, приводити досвід з інших індустрій, а й покращувати вже існуючі напрямки.

- Назвіть основні змагання з кібеспорту?

- Ігор, за якими проводять турніри, безліч. Але якщо говорити про найпопулярніші, то особливо виділяються Dota 2, Counter Strike: Global Offensive і League of Legends. Вони, займаючи 97% ринку, по суті, і є кіберспорт.

- Що зараз в тренді в цьому виді спорту? А що є застарілим?

- Кіберспорт не стоїть на місці. Кількість глядачів залежить від популярності тієї чи іншої гри. Якщо десять років тому балом правили такі відомі стратегії, як Warcraft III і Starcraft 2, то зараз наймасовішими є командні дисципліни в жанрі MOBA - Dota 2 і League of Legends. Також в кіберспорт активно намагаються потрапити розробники мобільних ігор, таких як Clash & Clans і Vainglory, але вони поки не придумали, як захопити гравців більш ніж на п'ятнадцять хвилин. До того ж, зараз популярними стали стрім - онлайн трансляції гравців з можливістю живого діалогу між глядачами і ведучим.

- Ставки на кіберспортивні події стають все більш популярними. Як це відбивається на кіберспорті?

- Беттінгові компанії стали одними з найбільших і вірних спонсорів кіберспортивної індустрії. Вони фінансують величезну кількість професійних команд самого різного рівня підготовки, починаючи з найсильніших колективів в світі і закінчуючи всілякими юнацькими складами, тим самим збагачуючи сцену новими гравцями і людьми. А чим більшою буде кіберспортивна сцена, тим більше буде приводів для ставок - так що вигода обопільна.

- Що корисного в такому виді спорту, як кіберспорт?

- Кіберспорт нагадує дуже складні шахи. Хороший гравець повинен володіти блискавичною реакцією і аналітичним складом розуму, щоб приймати завжди правильні рішення і діяти з хірургічною точністю. Саме ці якості і розвиває гра. До того ж більшість дисциплін командні, тому люди повинні вміти добре комунікувати, домовлятися, самоорганізовуватися. Важливо, що кіберспортсмени дорослішають і стають відповідальними ще в юному віці. Професійні кібер-атлети мають власний набір талантів і особистих якостей, які не поступаються за своєю важливістю вмінню швидко бігати або точно кидати м'яч в кільце.

- Чим Ви займаєтеся зараз: які проекти, які цілі ставите перед собою?

- В першу чергу, ми, я і моя компанія, зацікавлені в розвитку кіберспорту в Україні і в світі. Ми збираємо всіляку статистику, робимо висновки про те, що хоче публіка і куди нам слід рухатися далі. Наша мета - знаходити проблеми індустрії і вирішувати їх усіма можливими і доступними способами.

- Чого не вистачає кіберспорту, щоб його визнали видом спорту в Україні, як це сталося в Росії рік тому? І чи є в цьому необхідність?

- Бракує офіційної підтримки великих спонсорів. У Росії олігарх Усманов вклав 100 мільйонів доларів в організацію Virtus.Pro. Це вдихнуло нове життя в російський кіберспорт. Втім, без глобального розвитку світової сцени та ринку. Якщо в Україні або найближчому зарубіжжі знайдуться такі ж меценати - ми знаємо способи, як застосувати їх інакше: побудувати структуру, яка саморозвивається. яка буде не тільки створювати нових кіберспортсменів, а й будувати віддану і чуйну аудиторію. Щоб стати спортом - його потрібно не тільки регулювати, його потрібно вміти і йому потрібно навчати.

 

29.03.2017